امتیاز موضوع:
  • 24 رأی - میانگین امتیازات: 3.25
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
گردشگری شهری
#41
گردشگر الزاما به فرد غیرمقیم گفته نمیشه به شهروندی که برای خرید به قسمتی از شهر خودش میره هم میگن.
آخرین ارسال های من :

بزرگ فکر کن...
پاسخ
 سپاس شده توسط atelieahjam
#42
(۱۳۹۳-۲-۱۴، ۰۷:۳۵ صبح)lofra نوشته است: گردشگر الزاما به فرد غیرمقیم گفته نمیشه به شهروندی که برای خرید به قسمتی از شهر خودش میره هم میگن.


توضیح؟ بر اساس چه معیاری دقیقا؟
تفاوتش با شهروندی که برای رفع نیازهاش میره خرید چیه؟
بر اساس این معیار که شما گفتی فکر کنم تمام افراد ساکن شرق تهران که میرن هایپر مارکت گردشگر هستن, نه تنها مشکل حمل و نقلی ایجاد نمیکنن بلکه یه جورایی رونق اقتصادی محسوب میشن!

آخرین ارسال های من :
پاسخ
 سپاس شده توسط atelieahjam
#43
ایجاد و توسعه زیرساخت ها-

آخرین ارسال های من :
    پاسخ
    #44
    چرا گردشگری شهری؟!

    امروزه، باتوجه به عواملی نظیر افزایش چشمگیر جمعیت، رشد روزافزون بیکاری، تورم های پی در پی اقتصادی و پیچیده شدن اقتصادهای بزرگ و بین المللی، مسلما نمیتوان از سیستم های اقتصادی کهنه در جوامع امروزی استفاده کرد و تکیه بر روش های قدیمی توسعه ی اقتصادی، مناسب شرایط و فرصت های نوین جهانی نخواهد بود. جمله ی معروفی وجود دارد که اینچنین می گوید : "موفق شدن آسان، اما موفق ماندن دشوار است."

    جوامع پیشرفته ی امروزی، نظیر کشورهای حوزه ی اقیانوس آرام و کشورهای غرب اروپا، روش های جدیدی  را برای توسعه ی اقتصادی در شهرها، بنیان نهاده اند. یکی از این روش ها، روآوردن این جوامع به  فرآیند گردشگری شهری است.
    گردشگری شهری، گونه ی جدیدی از گردشگری است که در درون شهرها، بخصوص شهرهای بزرگ و صنعتی، صورت می پذیرد. عوامل بسیاری در جذب گردشگران به این شهرها دخیل است؛ هرچند این واقعیت را باید درنظر داشت که حدود 40 درصد گردشگرانی که جذب شهرهای بزرگ می شوند، گردشگران تجاری هستند که با هدف تجارت وارد شهرها شده و درحین فعالیت های خود، جذب جاذبه های گردشگری می شوند.
    یکی از عوامل مهم در جذب گردشگران به شهرها، جشنواره ها و اتفاقاتی است که به طور خاص، در این شهرها رخ داده و برگزار میشود. این اتفاقات میتواند تنها برای یک بار رخ دهد و یا حالت سلسله ای داشته و چندین بار اتفاق بیفتد. شرکت در این جشنواره ها و وقایع، بازدید از جاذبه های گردشگری و استفاده از خدمات این صنعت را به همراه خواهد داشت که نقش رستوران ها و بازارهای خریدی که در نزدیکی محل اقامت گردشگران و یا محل برگزاری جشنواره ها و وقایع، احداث شده اند، از سایر جاذبه ها و خدمات، برجسته تر است.
    عامل دیگری که نقش مهمی در جذب گردشگران به شهرها دارد، جلوه ی تاریخی شهرهاست؛ بسیاری از گردشگران و درواقع محققان و علاقمندان آشنایی با فرهنگ های مختلف، تمایل زیادی به کشف تاریخچه ی شهرهای بزرگ، روحیات مردم این شهرها، فرهنگ اینگونه جوامع، روند توسعه و پیشرفت و چشم اندازهای بکر و تاریخی آنها دارند. سفر به این شهرهای بزرگ و درک مناظر مصنوع و طبیعی این شهرها، بخصوص شهرک های قدیمی و دست نخورده، کمک زیادی به درک روحیات مردمان این مناطق میکند.
    جاذبه های تفریحی و سرگرم کننده، عامل دیگری است که گردشگران تفریحی بسیاری را جذب شهرهای بزرگ میکند. مردمان امروزی، سلایق متفاوتی با نسل های قبل دارند که ناشی از پیشرفت علم و تکنولوژی و قرار گرفتن در زندگی ماشینی و دیجیتالی است. این سلایق با توجه به تفاوتشان با سایر نسل ها، انگیزاننده ها و نیازهای متفاوتی را بوجود می آورند که شیوه ی پاسخگویی به این نیازها نیز متفاوت است؛ امروزه، شهرهای بزرگ، با فراهم آوردن امکانات تفریحی وسیع و مدرن، محل جذب بسیاری از این سلایق شده اند. از جمله ی این تفریحات میتوان به شهربازی های بزرگ و پیشرفته، فواره های بزرگ آب و پارک های آبی، سینماهای چندبعدی با امکانات خاص، رستوران های مبتکرانه نظیر رستوران های زیرآبی یا فضایی، موزه های موضوعی با امکانات خاص و ... اشاره کرد.
    یکی از موضاعات مهمی که شهرها در جذب گردشگران باید به آن توجه کنند، نحوه ی برخورد و مهمان نوازی ساکنان بومی است؛ مقامات اداری و دولتی شهرها باید علاوه بر فراهم نمودن زیرساخت های مادی عظیم شهری جهت پذیرش گردشگران، در پی ارتقاء کیفیت زیرساخت های فرهنگی نیز باشند. تمام مردمان یک شهر، چه آنهایی که بطور مستقیم در مشاغل این صنعت فعالیت میکنند و چه سایر مردمان، باید مانند یک مسئول گردشگری برخورد نمایند. تمامی لبخندها، کلمات، نگاهها و در کل برخوردها، در حافظه ی گردشگران خواهد ماند و بعدها باعث جذب دوباره ی آنها و اطرافیانشان و یا دفع آنها خواهد شد.
    آنچه از این نوشته ها برمی آید این است که، امروزه گردشگری شهری، نقش مهمی در توسعه ی پایدار اقتصادی شهرها دارد که توسعه ی پایدار صنعت گردشگری را نیز به همراه دارد؛ اما دستیابی به اهداف وسیع راه اندازی آن، نیازمند زیزساخت های کلان شهری و فرهنگی است که سرمایه ی زیادی را می طلبد. بازدهی این سرمایه، به فنون و شگردهای خاصی نیازمند است که برنامه ریزان گردشگری شهری را به یاری می طلبد. این شیوه ی نوین گردشگری، نیازمند برنامه های درازمدت، با چشم اندازهای وسیع می باشد و در ادامه، نیاز به نوعی بازاریابی قدرتمند و برنامه های توسعه ای دارد که متخصصان بیشماری در این زمینه ها را می طلبد.
    امیدواریم که روزی صنعت گردشگری کشور عزیزمان نیز به جایی برسد که تکیه ی اقتصاد آن، به جای درآمدهای نفتی و سایر درآمدهای تمام شدنی، بر درآمدهای غیر نفتی و توسعه پذیر، نظیر گونه های مختلف گردشگری، باشد. انشاالله.
     
                                                                                     نوشته شده توسط: مریم طیبی خرمی
     
     
    برگرفته از : وب سایت پورتال جهانگردی پارسا

    چرا گردشگری شهری؟!
    آخرین ارسال های من :

    پاسخ
     سپاس شده توسط Brightness
    #45
    چکیده مقالات همایش ملی" مدیریت و توسعه گردشگری؛ چالشها و راهکارها"

    همایش ملی" مدیریت و توسعه گردشگری؛ چالشها و راهکارها"  به مناسبت گرامیداشت هفته جهانی جهانگردی در تاریخ 6 مهر ماه سال جاری در محل دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد . چکیده مقالات ارائه شده در این همایش را می توانید با فرمت pdf در زیر دانلود کنید .

    آموزش پیشرفته اکوتوریسم یکی از وجوه اساسی توسعه پایدار در صنعت گردشگری  - زهرا اسدالهی 
    بازآفرینی بافت های کهن شهری با استفاده از صنعت گردشگری - ملیکا امیرزاده 
    جنبه های گوناگون بازاریابی در طبیعت گردی و مقایسه درگاه های اینترنتی ایران با تعدادی از کشورها با پتانسیل طبیعت گردی مناسب - مهدی پارسه
    مطالعه تطبیقی وضعیت فقر قابلیتی در دو بخش خدمات هتل و بیمارستان - ابتهال زندی 
    نقش گردشگری در توسعه پایدار محیط زیست و مناطق حفاظت شده - محمد رضا رشیدی - مرتضی بذر افشان - جمیله کریمی
    طراحی مقیاس ارزیابی کیفیت خدمات الکترونیکی وبگاههای گردشگری ایران - رسول بابامرادی
    بررسی شرایط اقلیم آسایش گردشگری شهرستان فارسان با استفاده از مدل TCI - دکتر احمد خادم الحسینی - دکتر هوشمند عطایی - ناهید السادات میرعنایت - محمد کاظم حاجیان 
    بهینه سازی اثرات اجتماعی - فرهنگی گردشگری و نقش آن در توسعه - سحر فائقی
    تدوین استراتژی سایت های توریستی با پارادایم تجویزی (مطالعه موردی : تفرجگاه بوژان) - سید علی دلبری - فاطمه خرمی 
    طراحی محور گردشگری سنگ سیاه در بافت تاریخی شیراز ، چالش ها و راهکارها - الهام سوری - صدف نصیر پور
    استراتژیها و راهبردهای توسعه گردشگری در منطقه آزاد قشم - دکتر حمیدرضا عامری سیاهویی - مریم بیرانوند زاده - ابراهیم رستم گورانی 
    بررسی زیر ساخت های گردشگری ساحلی در ایران با تمرکز بر نقش استان های شمالی (مطالعه موردی استان مازندران - شهرستان رامسر) - محمد کاظم حلاجی ثانی 
    ICT و نقش آن در صنعت گردشگری - نعمت الله حسینی 
    بررسی موانع توسعه سرمایه گذاری بخش خصوصی در صنعت جهانگردی ایران - مرتضی فرامرز

    منبع : وب سایت پورتال جهانگردی پارسا

    چکیده مقالات همایش ملی" مدیریت و توسعه گردشگری؛ چالشها و راهکارها"

    مقالات فوق را بصورت یکجا از فایل پیوست شده دریافت نمائید. 


    فایل‌(های) پیوست شده
    .rar   چکیده مقالات همایش ملی مدیریت و توسعه گردشگری؛ چالشها و راهکارها.rar (اندازه: 5.06 MB / تعداد دفعات دریافت: 20)

    پاسخ
     سپاس شده توسط Brightness ، Urbanist


    موضوع‌های مشابه…
    موضوع نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال
      بازبینی باغ ایرانی بعنوان یک فضای شهری Brightness 119 30,252 ۱۳۹۴-۸-۱۵، ۰۳:۵۱ عصر
    آخرین ارسال: akram2
    Exclamation برنامه ریزی شهری یا طراحی؟ jani501 0 1,792 ۱۳۹۳-۲-۲۷، ۰۸:۱۵ عصر
    آخرین ارسال: jani501
      میزگرد موضوع فضای شهری سواحل alireza 65 17,695 ۱۳۹۳-۲-۱۰، ۰۶:۲۱ عصر
    آخرین ارسال: alireza

    پرش به انجمن:


    کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان