۱۳۹۲-۱۰-۲۷، ۰۱:۳۱ صبح
اطلاعات پروژه
موقعیت: بلوار ۱۶۹۰۱ کالینز
معماران: هرزوگ و دیمرون
طراحی داخلی: پیر یوس راکن
معمار منظر: ریموند جانگلز
ارتفاع: ۵۵ طبقه، ۶۵۰ فوت
کلّ واحدها: ۲۲۴ واحد
اندازه واحد طبقۀ همکف: ۱۴۰۰ تا ۴۶۰۰ فوت مربع
اندازه پنت هوس ها: ۶۰۰۰ تا ۱۰۰۰۰ فوت مربع
روژه: محلۀ هیسان در هنگ کنگ
کارفرما: شرکت توسعه هیسان
معماران: کان پدرسن فاکس (KPF) و همکاران، نیویورک و ربرت ویت لاک، AIA, ویلیام لویی، FAIA, پول کتز، بروس خیشه، چارلز ایپولیتو، نتان وانگ، فرناندو فلورس، فلورانس چان، دنیل دادویان، رولند کنگ
معماران همکار: دنیس لاو و مهندسین و معماران ان جی چان
طراحی داخلی : بنوی
مهندس تأسیسات و انتقالات عمودی: پارسوتر برنیکرهوف آسیا
مهندس سازه: مینهاردت
مهندس پایداری: آروپ
طراحی منظر: اوربیس
طراح روشنائی: شرکت روشنائی و همکاران
دیوارهای خارجی: طراح و نماکار ALT, جوزف گارتز
مشاور آکوستیک: شن میلسم و یلکه
مشاور علائم: گرافیا برندز
نقشه بردار: دیوید لنگدون
پیمانکار کلّ: ساخت و ساز گمن
ارائه دهندگان: خانه ویژوال
نرم افزار: اتوکد و راینو
ابعاد: ۶۶۵۱۱ متر مربع (۷۱۵۰۹۱۷ فوت مربع)
مصالح و منابع:
چسب، پوششها و درزگیرها: پوشش آلومینیومی PPG
دیوار پرده ای: Permasteelisa
درب ها:dorma
شیشه: شیشههای جنوب چین (csg)
عنصر مرکزی طرح پیشنهادی NBBJ برای دفاتر مرکزی آمازون یک مدول سه تایی از کرههای کاتالانیایی پیوسته به هم میباشد که هر کدام با اسکلتی از استیل سازه ای بنا شده اند.
بر طبق طرح پیشنهادی که دومین طرح پیشنهادی برای دستیابی به تالار مرکزی شهر سیاتل میباشد، این کرهها از ۸۰ تا ۹۵ فوت در ارتفاع دسته بندی شده و شامل ۵ طبقه از فضای اداری می باشند. اشکال ۵ ضلعی شفاف این کرهها در هندسه ای ستاره ای شکل با یکدیگر تقاطع مییابند.
با وجود حالت بیگانه و ناسازگار ساختمان به شکل مولکول آب، طرح پیشنهادی، که یک بازنگری از طرف معماران NBBJ میباشد، کسانی که اولین نسخه را قبل تر در ماه می ارائه دادند، بسیار فراتر از عجیبترین اخبار منتشره از دفاتر مرکزی آمازون در ماه آگوست میباشد. این قضیه قبل تر در همین ماه اتفاق افتاد؛ زمانی که اعلام شد سر پرست آمازون، جف بزوس، دکل مخابراتی واشنگتن را از خانوادۀ گراهام خریداری کرده است
از جانب معمار : پروژه جعبه تاریک پروژه ای از مصالح و تکنولوژی ساده به طور همزمان می باشد. در برخی مسائل، یک آنتی تز از تعریف های بسیار شناخته شده معماری می باشد؛ به مانند ایده ساخت با عدم وجود نور.
این خانه در دو بخش ساخته شده است : در یک قسمت، زیرزمینی قابل سکونت در سنگ و زمین وجود دارد و در قسمت دیگر، جعبه ای فلزی که بر بالای زیرزمین تکیه زده است.
زیرزمین از دیوارهای سنگی سخت ساخته شده که از معدن سنگ واقع در 10 کیلومتری سایت موردنظر آورده می شد. این سیستم همچنین پله ها را می سازد و پایه یک دال سبک بزرگ ساخته شده از تیرهای بتنی و سرامیک می باشد.
معماران آلیسون بروکس با همکاری گالیفرد ترای در ماه می سال ۲۰۰۷ برای توسعه مسترپلانی شماتیک و مزایدۀ زمین در گسترش نیوهال، مسابقات جنوبی مرحلۀ ۳ اقدام کردند.
معماران: معماران آلیسون بروکس
محل سایت: نیوهال، انگلستان
سال ساخت: ۲۰۱۲
عکاس: پاول ریدل
دستورالعمل سایت بر اساس برنامههای تحت نظارت نیوهال با حداقل ۷۸ واحد از خانه سازی شامل ویلا ها، تراسها و ساختمانهای آپارتمانی میباشد.
به دنبال فرآیندی دقیق و موفق در سپتامبر سال ۲۰۰۷، گالیفرد ترای و ABA برای توسعه سایت انتخاب شدند.
توسعه نهایی متشکل از ۸۴ واحد در طولِ ۴ نوع ساختمان، ۵ ساختمان آپارتمانی، ۱۴ ویلا، ۲۹ خانۀ حیاط دار و ۷ خانۀ تراس دار در کل ۸۴ واحد که ۲۶ درصد از آن هایی که مقرون به صرفه میباشند.
مسترپلان ABA به برنامۀ طراحی سایت پاسخ میدهد ولی یک فرمت شهری متراکم تر در گونهای جدید از خانههای تراس دار به همراه پاسیو ارائه میکند.
پس از مشاورههای دقیق با ساکنین نیوهال، راجر آوانز و مالکان زمین ویل و جن موین برنامه در دسامبر سال ۲۰۰۷ ارائه شد. هیچ گونه اعتراضی به ارائۀ طرح نشد.
این خانه دو خانواری یک پروژه خانههای ردیفی محلیِ سنتی را ارائه
میکند در حالی که در سمت خیابان درونگرا بوده و در باغ پشت ساختمان
برونگرا میشود. اتاقهای میانی، نشیمن، نهارخوری، در نتیجۀ فاصله از دو
نما، از کمبود نور زیادی رنج میبرند.
اتاقهای طبقه همکف که دارای سقف طاق مانندی میباشند، برای معماری و تاثیر فضا بسیار موثر و مفید میباشند.
برای دست یابی به گشایش و اتصال میان فضاهای داخلی، ما آرکه تایپی به
نام قوس را به کار برده و روشی سرزنده و نامتعارف را خلق کردیم.
قوسهای زیادی را در ابعاد متفاوت و به عنوان پنجره بیرونی یا درونی برای
ادغام کردن تمامی اتاق ها، طراحی کردیم. تاثیر نهایی قوس ها، روشن کردن
مصالح میباشد در حالی که بسیاری از پرسپکتیوهای داخلی را ایجاد کرده و
نهایتاً باعث نفس کشیدن فضا و روشن شدن آن توسط نور طبیعی فراوان میشود.
مصالح به مانند کاغذ سبک به نظر میآید در حالی که توسط نورگیری باشکوه
بریده شده است
موقعیت: بلوار ۱۶۹۰۱ کالینز
معماران: هرزوگ و دیمرون
طراحی داخلی: پیر یوس راکن
معمار منظر: ریموند جانگلز
ارتفاع: ۵۵ طبقه، ۶۵۰ فوت
کلّ واحدها: ۲۲۴ واحد
اندازه واحد طبقۀ همکف: ۱۴۰۰ تا ۴۶۰۰ فوت مربع
اندازه پنت هوس ها: ۶۰۰۰ تا ۱۰۰۰۰ فوت مربع
روژه: محلۀ هیسان در هنگ کنگ
کارفرما: شرکت توسعه هیسان
معماران: کان پدرسن فاکس (KPF) و همکاران، نیویورک و ربرت ویت لاک، AIA, ویلیام لویی، FAIA, پول کتز، بروس خیشه، چارلز ایپولیتو، نتان وانگ، فرناندو فلورس، فلورانس چان، دنیل دادویان، رولند کنگ
معماران همکار: دنیس لاو و مهندسین و معماران ان جی چان
طراحی داخلی : بنوی
مهندس تأسیسات و انتقالات عمودی: پارسوتر برنیکرهوف آسیا
مهندس سازه: مینهاردت
مهندس پایداری: آروپ
طراحی منظر: اوربیس
طراح روشنائی: شرکت روشنائی و همکاران
دیوارهای خارجی: طراح و نماکار ALT, جوزف گارتز
مشاور آکوستیک: شن میلسم و یلکه
مشاور علائم: گرافیا برندز
نقشه بردار: دیوید لنگدون
پیمانکار کلّ: ساخت و ساز گمن
ارائه دهندگان: خانه ویژوال
نرم افزار: اتوکد و راینو
ابعاد: ۶۶۵۱۱ متر مربع (۷۱۵۰۹۱۷ فوت مربع)
مصالح و منابع:
چسب، پوششها و درزگیرها: پوشش آلومینیومی PPG
دیوار پرده ای: Permasteelisa
درب ها:dorma
شیشه: شیشههای جنوب چین (csg)
عنصر مرکزی طرح پیشنهادی NBBJ برای دفاتر مرکزی آمازون یک مدول سه تایی از کرههای کاتالانیایی پیوسته به هم میباشد که هر کدام با اسکلتی از استیل سازه ای بنا شده اند.
بر طبق طرح پیشنهادی که دومین طرح پیشنهادی برای دستیابی به تالار مرکزی شهر سیاتل میباشد، این کرهها از ۸۰ تا ۹۵ فوت در ارتفاع دسته بندی شده و شامل ۵ طبقه از فضای اداری می باشند. اشکال ۵ ضلعی شفاف این کرهها در هندسه ای ستاره ای شکل با یکدیگر تقاطع مییابند.
با وجود حالت بیگانه و ناسازگار ساختمان به شکل مولکول آب، طرح پیشنهادی، که یک بازنگری از طرف معماران NBBJ میباشد، کسانی که اولین نسخه را قبل تر در ماه می ارائه دادند، بسیار فراتر از عجیبترین اخبار منتشره از دفاتر مرکزی آمازون در ماه آگوست میباشد. این قضیه قبل تر در همین ماه اتفاق افتاد؛ زمانی که اعلام شد سر پرست آمازون، جف بزوس، دکل مخابراتی واشنگتن را از خانوادۀ گراهام خریداری کرده است
از جانب معمار : پروژه جعبه تاریک پروژه ای از مصالح و تکنولوژی ساده به طور همزمان می باشد. در برخی مسائل، یک آنتی تز از تعریف های بسیار شناخته شده معماری می باشد؛ به مانند ایده ساخت با عدم وجود نور.
این خانه در دو بخش ساخته شده است : در یک قسمت، زیرزمینی قابل سکونت در سنگ و زمین وجود دارد و در قسمت دیگر، جعبه ای فلزی که بر بالای زیرزمین تکیه زده است.
زیرزمین از دیوارهای سنگی سخت ساخته شده که از معدن سنگ واقع در 10 کیلومتری سایت موردنظر آورده می شد. این سیستم همچنین پله ها را می سازد و پایه یک دال سبک بزرگ ساخته شده از تیرهای بتنی و سرامیک می باشد.
معماران آلیسون بروکس با همکاری گالیفرد ترای در ماه می سال ۲۰۰۷ برای توسعه مسترپلانی شماتیک و مزایدۀ زمین در گسترش نیوهال، مسابقات جنوبی مرحلۀ ۳ اقدام کردند.
معماران: معماران آلیسون بروکس
محل سایت: نیوهال، انگلستان
سال ساخت: ۲۰۱۲
عکاس: پاول ریدل
دستورالعمل سایت بر اساس برنامههای تحت نظارت نیوهال با حداقل ۷۸ واحد از خانه سازی شامل ویلا ها، تراسها و ساختمانهای آپارتمانی میباشد.
به دنبال فرآیندی دقیق و موفق در سپتامبر سال ۲۰۰۷، گالیفرد ترای و ABA برای توسعه سایت انتخاب شدند.
توسعه نهایی متشکل از ۸۴ واحد در طولِ ۴ نوع ساختمان، ۵ ساختمان آپارتمانی، ۱۴ ویلا، ۲۹ خانۀ حیاط دار و ۷ خانۀ تراس دار در کل ۸۴ واحد که ۲۶ درصد از آن هایی که مقرون به صرفه میباشند.
مسترپلان ABA به برنامۀ طراحی سایت پاسخ میدهد ولی یک فرمت شهری متراکم تر در گونهای جدید از خانههای تراس دار به همراه پاسیو ارائه میکند.
پس از مشاورههای دقیق با ساکنین نیوهال، راجر آوانز و مالکان زمین ویل و جن موین برنامه در دسامبر سال ۲۰۰۷ ارائه شد. هیچ گونه اعتراضی به ارائۀ طرح نشد.
این خانه دو خانواری یک پروژه خانههای ردیفی محلیِ سنتی را ارائه
میکند در حالی که در سمت خیابان درونگرا بوده و در باغ پشت ساختمان
برونگرا میشود. اتاقهای میانی، نشیمن، نهارخوری، در نتیجۀ فاصله از دو
نما، از کمبود نور زیادی رنج میبرند.
اتاقهای طبقه همکف که دارای سقف طاق مانندی میباشند، برای معماری و تاثیر فضا بسیار موثر و مفید میباشند.
برای دست یابی به گشایش و اتصال میان فضاهای داخلی، ما آرکه تایپی به
نام قوس را به کار برده و روشی سرزنده و نامتعارف را خلق کردیم.
قوسهای زیادی را در ابعاد متفاوت و به عنوان پنجره بیرونی یا درونی برای
ادغام کردن تمامی اتاق ها، طراحی کردیم. تاثیر نهایی قوس ها، روشن کردن
مصالح میباشد در حالی که بسیاری از پرسپکتیوهای داخلی را ایجاد کرده و
نهایتاً باعث نفس کشیدن فضا و روشن شدن آن توسط نور طبیعی فراوان میشود.
مصالح به مانند کاغذ سبک به نظر میآید در حالی که توسط نورگیری باشکوه
بریده شده است