[font=tahoma]ايران از نخستين برنامه جدول نمايشگاهي خود، يعني نمايشگاه گردشگري فرانسه جا ماند.
نمايشگاه بينالمللي گردشگري فرانسه كه هر سال از 18 تا 21 سپتامبر ـ 28 تا 31 شهريورماه ـ برگزار ميشود، شايد به بزرگي نمايشگاههاي گردشگري آلمان و انگليس نباشد؛ اما در اين شرايط كه سفر گردشگران فرانسوي تحت تاثير اخبار برخي رسانهها و همچنين درخواست وزارت خارجه اين كشور، به ايران كم شده است، حضور نيافتن در اين بازار به مثابه از دست دادن يك فرصت ديگر براي صنعت گردشگري ايران است.
سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري چندي پيش در توافقي با بخش خصوصي، جدولي را با 24 عنوان نمايشگاهي آماده كرد كه به اصرار بخش خصوصي و پيگيري معاونت گردشگري براي مشخص شدن تكليف سريعتر اين نمايشگاهها، سرانجام وظيفه اجراي اين كار به كانون جهانگردي و اتومبيلراني سپرده شد.
هفته پيش، طي رايزني بخش خصوصي با كانون جهانگردي و اتومبيلراني سرانجام از ميان 24 نمايشگاه پيشنهادي، 11 نمايشگاه براساس بودجه موجود در اولويت قرار گرفتند.
بخش نمايشگاهها چند سالي است كه با كمبود بودجه دست و پنجه نرم ميكند و همين مساله سبب شده است كه مقامات گردشگري كشور با كندي درباره حضور يافتن يا نيافتن در اين نمايشگاهها تصميم بگيرند و دست آخر هم نتيجه چند سال دير جنبيدن، حضور در معدود نمايشگاههاي بينالمللي كه عمدتا بازارهاي قديمي ايران بهشمار ميآيند، شده است. اين در حالي است كه هم از نظر مسوولان سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري و هم بخش خصوصي، حضور در نمايشگاههاي بينالمللي گردشگري يكي از عوامل موثر در بازاريابي و بازارسازي به حساب ميآيد.[/font]
نمايشگاه بينالمللي گردشگري فرانسه كه هر سال از 18 تا 21 سپتامبر ـ 28 تا 31 شهريورماه ـ برگزار ميشود، شايد به بزرگي نمايشگاههاي گردشگري آلمان و انگليس نباشد؛ اما در اين شرايط كه سفر گردشگران فرانسوي تحت تاثير اخبار برخي رسانهها و همچنين درخواست وزارت خارجه اين كشور، به ايران كم شده است، حضور نيافتن در اين بازار به مثابه از دست دادن يك فرصت ديگر براي صنعت گردشگري ايران است.
سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري چندي پيش در توافقي با بخش خصوصي، جدولي را با 24 عنوان نمايشگاهي آماده كرد كه به اصرار بخش خصوصي و پيگيري معاونت گردشگري براي مشخص شدن تكليف سريعتر اين نمايشگاهها، سرانجام وظيفه اجراي اين كار به كانون جهانگردي و اتومبيلراني سپرده شد.
هفته پيش، طي رايزني بخش خصوصي با كانون جهانگردي و اتومبيلراني سرانجام از ميان 24 نمايشگاه پيشنهادي، 11 نمايشگاه براساس بودجه موجود در اولويت قرار گرفتند.
بخش نمايشگاهها چند سالي است كه با كمبود بودجه دست و پنجه نرم ميكند و همين مساله سبب شده است كه مقامات گردشگري كشور با كندي درباره حضور يافتن يا نيافتن در اين نمايشگاهها تصميم بگيرند و دست آخر هم نتيجه چند سال دير جنبيدن، حضور در معدود نمايشگاههاي بينالمللي كه عمدتا بازارهاي قديمي ايران بهشمار ميآيند، شده است. اين در حالي است كه هم از نظر مسوولان سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري و هم بخش خصوصي، حضور در نمايشگاههاي بينالمللي گردشگري يكي از عوامل موثر در بازاريابي و بازارسازي به حساب ميآيد.[/font]