۱۳۹۳-۱-۳۱، ۰۲:۳۶ عصر
زمانی که صحبت از حمل و نقل شهری پیش میاد قبل از هر چیز دو مسئله به ذهن بیشتر مردم میرسد اول مسافت پیمایش, دوم هدف پیمایش!
شاید بتوان گفت در کتاب حمل و نقل شهری تنها موردی که به آن توجه خاصی نشده همین دو موضوع است!
در حالی که نظریاتی که در کتاب نیز مرتبا عنوان شده است تاکید بر حمل و نقل عمومی و برای پیاده دارد اهمیت طراحی این نوع حمل و نقل چندان در متن به چشم نمیخورد و بیشتر بر طراحی برای سواره تاکید دارد.
حتی در ترتیب و تعداد عنوان های فهرست کتاب میتوان به خوبی دید که در کتاب به طراحی برای پیاد منزوی و کمرنگ پرداخته شده است. تعداد عنوان های مربوط به پیاده و حجم پرداخته شدن به آنها حتی با تعداد عنوان های مربوط به پارکینگ و حجم پرداخته شده به آن نیز برابری نمیکند!!!!!
در حالی که حتی برای پارکینگ 5 نوع مختلف تقسیم بندی وجود دارد اما برای پیاده راه چنین تفکیک ساده ای را نیز مشاهده نمیکنیم!!!!
شاید بتوان گفت در کتاب حمل و نقل شهری تنها موردی که به آن توجه خاصی نشده همین دو موضوع است!
در حالی که نظریاتی که در کتاب نیز مرتبا عنوان شده است تاکید بر حمل و نقل عمومی و برای پیاده دارد اهمیت طراحی این نوع حمل و نقل چندان در متن به چشم نمیخورد و بیشتر بر طراحی برای سواره تاکید دارد.
حتی در ترتیب و تعداد عنوان های فهرست کتاب میتوان به خوبی دید که در کتاب به طراحی برای پیاد منزوی و کمرنگ پرداخته شده است. تعداد عنوان های مربوط به پیاده و حجم پرداخته شدن به آنها حتی با تعداد عنوان های مربوط به پارکینگ و حجم پرداخته شده به آن نیز برابری نمیکند!!!!!
در حالی که حتی برای پارکینگ 5 نوع مختلف تقسیم بندی وجود دارد اما برای پیاده راه چنین تفکیک ساده ای را نیز مشاهده نمیکنیم!!!!