۱۳۹۰-۱۲-۱۴، ۰۶:۰۶ عصر
نوشته دکتر محمودی هست.اینو هم بعدا چکیده دار میکنم:D:blush:
جهانی فکر کنیم محلی عمل کنیم!:blush:
تاثیر بزرگراه های درون شهری در تغییر منظر شهری تهران
|
||||||
۱۳۹۰-۱۲-۱۴، ۰۶:۰۶ عصر
نوشته دکتر محمودی هست.اینو هم بعدا چکیده دار میکنم:D:blush:
جهانی فکر کنیم محلی عمل کنیم!:blush:
۱۳۹۰-۱۲-۱۴، ۰۷:۱۵ عصر
با اجازه مهندسanahita.ta_lubiet_tu
چکیده رشد و گسترش شهر تهران و تغییر مدوام ابعاد شهری، ضرورت ایجاد شبکه ای منسجم و به هم پیوسته از راه های شهری را، به صورت سلسله مراتبی معین و تعریف شده ایجاب می کند. شبکه ای منطبق با ضوابط و آیین نامه های موجود که در ان ترتیب قرار گیری و آیین نامه های موجود که در ان ترتیب قرار گیری و ارتباط راه های دسترسی از راه های فرعی تا جمع کننده ها و در نهایت بزرگراه های درون شهری کاملا رعایت شده باشد. در چنین مجموعه ای، بزرگراه به عنوان بیرونی ترینعنصر شبکه راه های درون شهر، در نظام سلسله مراتب( مبتنی بر تعاریف موجود در آیین نامه) بیشتر واحد ارزش و نقش جابجایی و دسترسی خواهد بود. بدین ترتیب، بزرگرا های درون شهری باید بتواند سواره ها را از مکانی به مکانی دیگر منتقل کند و وظیفه تامین دسترسی را بر مبنای سلسله مراتب شبکه، به خیابان های شریانی واگذار نماید. اما مسئله ای که اغلب از نظر طراحان شبکه راه ها به دور می ماند، این است که با توجه به وضعیت فعلی شهر تهران شبکه راه های شهری باید با تغییرات درونی محله ها ساماندهی گردد، نه این که مانند یک نقشه از پیش تعیین شده بر روی نقشه فعلی شهر قرار گیرد، بلکه به مقتضای وضعیت پیشنهادیش تغییر حالت ها و اتفاقات ناگهانی را در زمینه و بافت شهر سبب گردد. برای رسیدن به این هدف نکاتی باید مد نظر طراحان قرار گیرد که نقطه مشترک کار طراحان شهری و طراحان بزرگراه ها می باشد. از اصلی ترین این نکات،مسئله حریم راه و ارتباط آن با بافت مجاور است که به طور کلی در قالب مسائلی مثل آلودگی ها و ایمنی و دید بصری، موضوع منظر شهری بزرگراه ها را شکل می دهد. واژه های کلیدی بزرگراه، منظر شهری، کالبد شهری، فضای شهری
خدایا:
مرا ببخش ، به خاطر تمام درهایی که کوبیدم و خانه تو نبود....!!!!
| ||||||
|