ارزيابي اثربخشي عملکرد شهرداري قاين از ديدگاه شهروندان...pdf - نسخهی قابل چاپ +- ایران شهرساز (https://www.iranshahrsaz.com) +-- انجمن: چیدمان جدید ایران شهرساز (https://www.iranshahrsaz.com/forumdisplay.php?fid=1592) +--- انجمن: دانلودهای شهرسازی و معماری(عضویت طلایی) (https://www.iranshahrsaz.com/forumdisplay.php?fid=1728) +---- انجمن: مقالات فارسی (https://www.iranshahrsaz.com/forumdisplay.php?fid=1730) +----- انجمن: سایر مقالات (https://www.iranshahrsaz.com/forumdisplay.php?fid=1617) +----- موضوع: ارزيابي اثربخشي عملکرد شهرداري قاين از ديدگاه شهروندان...pdf (/showthread.php?tid=6202) |
ارزيابي اثربخشي عملکرد شهرداري قاين از ديدگاه شهروندان...pdf - FaTyJo0oN - ۱۳۹۰-۱۰-۱۱ ارزيابي اثربخشي عملکرد شهرداري قاين از ديدگاه شهروندان رفيع پور سعيد*,داداش پور هاشم,رحماني مريم,هادوي فرامرز * دانشگاه تربيت مدرس، تهران، ايران «ارزيابي عملکرد»، يکي از ابزارهاي اساسي و اصلي مديريت جهت تحقق اهداف، استراتژي ها و برنامه هاي سازمان ها مي باشد. در سازمان هاي عمومي نظير شهرداري ها، طراحي و استقرار نظام ارزيابي عملکرد و کنترل، مي تواند منجر به هدايت صحيح مديران در راستاي تحقق اهداف، کارايي و اثربخشي فعاليت ها و پاسخگويي مطلوب نسبت به شهروندان گردد. از اين رو اين مقاله در تلاش است تا با استفاده از ديدگاه شهروندان، ميزان رضايت آنان از عملکرد شهرداري قاين بين سالهاي 1388-1384 را در زمينه هاي عمراني، خدمات شهري و نظارت مورد سنجش قرار دهد. روش پژوهش «پيمايشي- اسنادي» است و «جامعه آماري» را کليه ساکنان شهر قاين در پاييز سال 1388 تشکيل مي دهند. حجم نمونه با «فرمول کوکران» و نمونه گيري به شيوه «نمونه گيري متناسب با حجم» در محله هاي نوزده گانه شهر قاين تعين گرديد. نتايج بدست آمده نشان داد بيشترين رضايت شهروندان از وظايف خدمات شهري و عمران شهري و کمترين رضايتمندي از عملکرد نظارتي شهرداري است. مدل تحليلي پژوهش نيز نشان مي دهد که متغير مشکلات در سطح محله با ضريب تاثير 65.0- اثرگذارترين متغير بر ميزان رضايتمندي از عملکرد شهرداري است. متغير اطلاع رساني به عنوان دومين متغير اثرگذار بر متغير وابسته، تاثير مثبت و معنادار برابر با ضريب استاندار 27.0 دارد. ساير متغيرهاي اثرگذار بر متغير وابسته به ترتيب، نگرش نسبت به انتخاب شهردار از سوي شوراي شهر و عملکرد کارکنان شهرداري قاين است که با افزايش در هر يک از اين دو متغير، ميزان رضايتمندي شهروندان از عملکرد شهرداري ارتقا مي يابد. كليد واژه: ارزيابي عملکرد، نظارت و کنترل، نظرسنجي از شهروندان، شهرداري [align=LEFT]Appraisal of Efficiency of GHAYEN Municipality Performance Based on Citizens Viewpoint Abstract: In public organizations like municipalities, devising and establishing a performance appraisal system, may lead to a right route for managers, in order to catch the goals, efficiency, effectiveness activities and desirable respondence to citizens. The present article will examine the ranges of individual's satisfaction of Ghayen's municipality's activities in tree section of urban services, urban development and control in the period of the years 2005/1348 till 1388/2009. The research method of the article would be survey and documentary-based. The sampling method is Probability Proportionate to Size. The results of findings show the highest satisfaction of Ghayen municipality belong to urban services and urban development and the lowest satisfaction level belong to supervision performance of municipality. The analysis models of research show that the most impressive factor on satisfaction is problems in neighbors with the Standardized Coefficients of -0.65. The Information section as second variable has positive and meaningful effect to satisfaction with Standardized Coefficients of 0.27. There are two other variables including the election of mayor by the Islamic council of the city and the employees' performance of municipality. Key words: Performance Appraisal, Control, Citizens Viewpoint, Municipality. |