کارشناس مرمت بناهاي تاريخي کرمانشاه:
مکاتبات براي ساخت پل جديد در کنار "پل کهنه" استان انجام شده است
کارشناس مرمت بناهاي تاريخي کرمانشاه اظهار كرد: مکاتباتي براي ساخت پل جديد در يک کيلومتري پل تاريخي کهنه با فرماندار، استاندار و ساير مسوولان مربوطه انجام شده است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، منطقه کرمانشاه، محمدرضا رشيدي با اشاره به صدماتي که به مرور زمان بر پل کهنه کرمانشاه وارد شده است، افزود: موضوع ساخت يکسازه جديد در کنار اين پل تاريخي از 6 سال پيش عنوان و طرح ساخت آن در سال 84 تهيه شد.
اين مقام مسوول با اشاره به آغاز عمليات اجرايي اين طرح در سال 85 ادامه داد: پايههاي اين پل ساخته شد و 50 درصد پيشرفت دارد.
وي با اشاره به اين که در آيندهاي نزديک ساخت اين سازه جديد از سرگرفته خواهد شد، گفت: تنها راه نجاتبخشي پل کهنه استفاده نکردن از آن است که اين مهم مستلزم ايجاد يک سازه پشتيبان است.
رشيدي با يادآوري اينکه پل مذکور داراي 180 متر طول و 380 متر جانپناه است، گفت: سال گذشته 100 متر از جانپناه اين پل مورد مرمت و بازسازي قرار گرفت و مرمت کل پل زماني مفيد است که سازهاي جايگزين آن شود و به جاي اين پل مورد استفاده قرار بگيرد.
وي با اشاره به اين که پل تاريخي مذکور تنها مسير دسترسي تمام مناطق پيرامون است، يادآور شد: سازه جديد نبايد بر حريم منظري معماري قديم غلبه داشته باشد.
مکاتبات براي ساخت پل جديد در کنار "پل کهنه" استان انجام شده است
کارشناس مرمت بناهاي تاريخي کرمانشاه اظهار كرد: مکاتباتي براي ساخت پل جديد در يک کيلومتري پل تاريخي کهنه با فرماندار، استاندار و ساير مسوولان مربوطه انجام شده است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، منطقه کرمانشاه، محمدرضا رشيدي با اشاره به صدماتي که به مرور زمان بر پل کهنه کرمانشاه وارد شده است، افزود: موضوع ساخت يکسازه جديد در کنار اين پل تاريخي از 6 سال پيش عنوان و طرح ساخت آن در سال 84 تهيه شد.
اين مقام مسوول با اشاره به آغاز عمليات اجرايي اين طرح در سال 85 ادامه داد: پايههاي اين پل ساخته شد و 50 درصد پيشرفت دارد.
وي با اشاره به اين که در آيندهاي نزديک ساخت اين سازه جديد از سرگرفته خواهد شد، گفت: تنها راه نجاتبخشي پل کهنه استفاده نکردن از آن است که اين مهم مستلزم ايجاد يک سازه پشتيبان است.
رشيدي با يادآوري اينکه پل مذکور داراي 180 متر طول و 380 متر جانپناه است، گفت: سال گذشته 100 متر از جانپناه اين پل مورد مرمت و بازسازي قرار گرفت و مرمت کل پل زماني مفيد است که سازهاي جايگزين آن شود و به جاي اين پل مورد استفاده قرار بگيرد.
وي با اشاره به اين که پل تاريخي مذکور تنها مسير دسترسي تمام مناطق پيرامون است، يادآور شد: سازه جديد نبايد بر حريم منظري معماري قديم غلبه داشته باشد.