۱۳۹۳-۲-۳، ۱۲:۴۱ صبح
(۱۳۹۳-۲-۲، ۰۹:۲۹ عصر)shahbaz نوشته است: تو بافت قدیمی زمان احداث بر اساس نیاز روز کالبدی مناسب شکل گرفته, فکر نمیکنید کارکردی که ما ازش میخوایم یعنی توسعه سواره رو باید از بین ببریم به جای تعریض معابر؟
در ضمن من به شخصه نه تنها تو این دیواره های بلند حس خفگی نمیکنم که احساس امنیت هم میکنم, به قول جکبز میزارم دیوارهای بلند شهر من را در آغوش بکشد!
تازه این معابر باریک با دیواره های بلند به دلیل اقلیم ایران و بهینه سازی محیط در مقابل نور خورشید هست!
مهندس جان از توضیحات خوب شما ممنونم ، هر چند که سواد و علم بنده یاری نمیکنه که بتونم همکلام خوبی برای شما باشم ، از این بابت معذرت می خوام .
اما با تبادل نظر این امکان برام هست که از محضر شما و سایر دوستان کسب فیض نمایم . به هر حال بنده اینجا در محضرشما بزرگواران دارم درس پس می دهم و چیزهای جدیدی که در تخصص شماست را یاد می گیرم.
از این دیدی که شما می فرمائید کاملا حق با شماست ، اما با در نظر گرفتن اینکه اگر توسعه سواره رو از بین بره و نخواهیم همه ی گذرها و معابر شهری را تعریض کنیم باید فکری هم برای سوارو کرد و معابری خاص در شهر براشون در نظر گرفت ، شریانهای اصلی و فرعی باید کاربری شون مشخص بشه ، البته این کار بازهم خیلی مشکل داره چون مردم همه اتومبیل دارند و باید اتومبیل ها رو به خونه هاشون ببرند و اگر نتونند در جایی که سکونت دارند با ماشین عبور کنند و فقط پیاده راه بروند به نوعی مشکلاتی پیش میاد براشون.
از نظر اقلیمی هم که می فرمائید وجود دیوار برای بهینه سازی در همه اقلیم ها بصورت یکسان فکر نمیکنم که عمل کنه ، وجود دیوار و معابر باریک برای اقلیم های خشک و کویری مناسب و مطلوب عمل میکنه ، می تونه جلوی تابش زیاد خورشید رو بگیره و در برابر وزش بادهایی که گردو خاک با خودشون جابجا می کنند می تونه مانع این قضیه هم بشه ،اما نمی تونه همون عملکردها را در اقلیم شمالی ایران داشته باشه ، ما اینجا بیشتر سعی می کنیم از خورشید استفاده کنیم و از وزش بادها هم استقبال می کنیم ، ابعاد پنجره های ما در شمال ایران خیلی وسیع تر از ابعاد پنجره ها در اقلیم های دیگر هستش .
در نتیجه فکر می کنم موضوع احیا یا نوسازی بافت قدیمی باید بر اساس شرایط اقلیمی همان منطقه در نظر گرفته بشه و نظرات کارشناسانه و مطالعات مربوطه باید طبق هر اقلیم خاصی که مورد نظر هست سنجیده بشه .
از لحاظ تعریض معابر که عرض کرده بودم ، چون الان آنچه که در شهر خودمون می بینم واقعا غیرقابل تحمل هستش و اگر شهر در همین سایزش باقی بماند در سالهای آینده آنچنان ترافیکی شهر را اشغال خواهد کرد که واقعا جایی برای تنفس شهروندان باقی نخواهد گذاشت و این احساس خفگی و تنگی معابر از هم اکنون نیز کاملا به روشنی دیده می شود ، و برای کم کردن حجم ترافیک در خیابان اصلی شهر که تردد از روی یک پل صورت میگرفت ، ناچارا پل دیگری هم ساختند که از یکی برای رفت و از دیگری برای برگشت استفاده می کنند.
با تشکر از راهنمایی های شما
قرآن آنلاین همراه با قرائت
معرفی بازی مهره کشان
انجمن VIP وب سایت ایران معمار افتتاح شد
ضرورت و اهمیت ایجاد باشگاه ورزشی خانگی در محیط های مسکونی آپارتمانی و مجتمعی
چه پیشنهاد و راه حلی برای جلوگیری از آلودگی رودخانه شهرمان دارید؟
نشانی مجموعه فایل های فروشگاهی در ایران شهرساز دریک نگاه
مجموعه فایل های ارسالی در ایران شهرساز در یک نگاه
مطالعه مجموعه کتاب های درسی بصورت آن لاین
آنلاین نستعلیق بنویسید
وب لاگ آتلیه احجام
وب لاگ خود را اینجا بسازید
وب لاگ اخبار ایران بلاگ
آپلود سنتر ایران شهرساز
معرفی بازی مهره کشان
انجمن VIP وب سایت ایران معمار افتتاح شد
ضرورت و اهمیت ایجاد باشگاه ورزشی خانگی در محیط های مسکونی آپارتمانی و مجتمعی
چه پیشنهاد و راه حلی برای جلوگیری از آلودگی رودخانه شهرمان دارید؟
نشانی مجموعه فایل های فروشگاهی در ایران شهرساز دریک نگاه
مجموعه فایل های ارسالی در ایران شهرساز در یک نگاه
مطالعه مجموعه کتاب های درسی بصورت آن لاین
آنلاین نستعلیق بنویسید
وب لاگ آتلیه احجام
وب لاگ خود را اینجا بسازید
وب لاگ اخبار ایران بلاگ
آپلود سنتر ایران شهرساز