۱۳۹۳-۲-۵، ۱۱:۳۱ صبح
(آخرین ویرایش: ۱۳۹۳-۲-۵، ۱۱:۳۳ صبح، توسط pishrurbanist.)
سلام
قبل از هر نوع طراحی ورودی، طرح ورودی بستگی به مکان آن نسبت به شهر داره، مثلاً ورودی در حوضه ی بلافصل دسترسیهای شریانی قرار داره یا نه، شهرکها و حومه ها در چه فاصله ای از اون و چه نوع ارتباطی با اون دارند. یا حتی وسعت شهر، جریانهای ترافیکی ، جهات توسعه شهر در ارتباط با مفصلهای بین شهری همه تاثیر گذارند در مورد اینکه ورودی به شکل فلکه طراحی بشود یا به صورت های دیگر.
البته باید بگم که ورودی بیشتر از اینکه یک مفهوم جغرافیایی و فیزیکی باشد یک مفهوم ذهنی است که پس از ادراک و عملکردها و مناظر شهری که در سکانس های متوالی به هنگام وارد شدن به یک شهر دریافت میشوند، شکل می یابد پس این امکان وجود دارد که ورودی علاوه بر فلکه و المان و ... به صورت مجموعه ای از عوامل کالبدی و عملکردی هم در طول یک کریدور یا پهنه طراحی شود.
به نظر من به طور کلی میشود گفت طراحی ورودی در شهرهای کوچک به صورت فلکه قابل بحث و بررسی هست اما در شهرهای بزرگ قرار دادن یک فلکه به عنوان ورودی شهر نمی تواند ایده ی خوبی باشد( به دلیل پیچیده تر بودن نظام های حرکتی سواره و وسیع بودن سطح دسترسی ها و ...).
قبل از هر نوع طراحی ورودی، طرح ورودی بستگی به مکان آن نسبت به شهر داره، مثلاً ورودی در حوضه ی بلافصل دسترسیهای شریانی قرار داره یا نه، شهرکها و حومه ها در چه فاصله ای از اون و چه نوع ارتباطی با اون دارند. یا حتی وسعت شهر، جریانهای ترافیکی ، جهات توسعه شهر در ارتباط با مفصلهای بین شهری همه تاثیر گذارند در مورد اینکه ورودی به شکل فلکه طراحی بشود یا به صورت های دیگر.
البته باید بگم که ورودی بیشتر از اینکه یک مفهوم جغرافیایی و فیزیکی باشد یک مفهوم ذهنی است که پس از ادراک و عملکردها و مناظر شهری که در سکانس های متوالی به هنگام وارد شدن به یک شهر دریافت میشوند، شکل می یابد پس این امکان وجود دارد که ورودی علاوه بر فلکه و المان و ... به صورت مجموعه ای از عوامل کالبدی و عملکردی هم در طول یک کریدور یا پهنه طراحی شود.
به نظر من به طور کلی میشود گفت طراحی ورودی در شهرهای کوچک به صورت فلکه قابل بحث و بررسی هست اما در شهرهای بزرگ قرار دادن یک فلکه به عنوان ورودی شهر نمی تواند ایده ی خوبی باشد( به دلیل پیچیده تر بودن نظام های حرکتی سواره و وسیع بودن سطح دسترسی ها و ...).