(دانلود پژوهش شهر دوستدار کودک )مناسب سازی فضای شهری برای حضور کودکان - نسخهی قابل چاپ +- ایران شهرساز (https://www.iranshahrsaz.com) +-- انجمن: چیدمان جدید ایران شهرساز (https://www.iranshahrsaz.com/forumdisplay.php?fid=1592) +--- انجمن: اخبار (رایگان) (https://www.iranshahrsaz.com/forumdisplay.php?fid=1598) +---- انجمن: فروشگاه فایل اربان شاپ (https://www.iranshahrsaz.com/forumdisplay.php?fid=1848) +---- موضوع: (دانلود پژوهش شهر دوستدار کودک )مناسب سازی فضای شهری برای حضور کودکان (/showthread.php?tid=30211) |
(دانلود پژوهش شهر دوستدار کودک )مناسب سازی فضای شهری برای حضور کودکان - E.Y.I - ۱۳۹۶-۷-۲۵ مناسب سازی فضای شهری برای حضور کودکان(با تاکید بر عوامل غیرکالبدی ) فهرست مطالب فصل اول 9 1-1 بیان مساله 10 1-2 اهداف تحقیق 10 1-2-1 اهداف کلان : 10 1-2-2 اهداف خرد : 10 1-3 فرضیات تحقیق : 10 1-4 سوالات تحقیق: 11 1-5 روش ها و تکنیک های تحقیق : 11 فصل دوم 13 2-1 پایه و مبانی نظری تحقیق 14 2-1-1 تعریف فضا 14 2-1-2 تعریف فضای شهری 14 2-1-3 تقسیم بندی فضاهای شهری 17 2-1-4 مشکلات فضاهای شهری 18 2-1-5 ویژگی های فضای باز عمومی موفق از بعد برنامه ریزی شهری 19 2-1-5-1 دسترسی و به هم پیوستگی 19 2-1-5-2 استفاده و فعالیت ها 19 2-1-5-3 آسایش و منظر 19 2-1-5-4 اجتماعی بودن 20 2-1-6 اهمیت و نقش فضای عمومی در برنامه شهرسازی 20 2-2 شناخت کودک 20 2-2-1 تعریف کودک 20 2-2-2 کودک از دیدگاه های مختلف 21 2-2-3 کودک در سنین مختلف : 22 2-2-3-1 دوره نخست کودکی ، تولد تا پایان دو سالگی ( دوران شیرخوارگی ) 22 2-2-3-2 دوره دوم کودکی ، از سه سالگی تا هفت سالگی ( پیش از ورود به دبستان ) 23 2-2-3-3 دوره سوم کودکی ، از هفت سالگی تا دوازده سالگی ( کودک دبستانی ) 25 2-2-4 کودک در کنوانسیون جهانی حقوق کودک 26 2-2-5 دیدگاه های مطرح شده مرتبط با کودک 27 2-2-5-1 اساس نامه شهرهای دوستدار کودک( (CFC 27 2-2-6 دلایل ایجاد شهرهای دوستدار کودک 27 2-2-7 نقش فضای سبز در فضای شهری مختص کودکان 27 2-2-8 روان شناسی رشد کودک 29 2-2-9 کودک و محیط زندگی 30 2-2-10 کودک و جامعه 30 2-2-11 کودک و نیازهای اجتماعی 31 2-2-12 کودک و مسائل شهرسازی 31 2-2-13 جایگاه و شرایط کودک در جهان : 33 2-2-14 جایگاه کودک در فضای شهری امروز 34 2-2-15 برنامه ریزی شهری برای کودکان 36 2-3 بازی 36 2-3-1 تعریف بازی و اهمیت آن 36 2-3-2 ویژگی های بازی 37 2-3-3 انواع بازی 37 2-3-3-1 بازی های بی قاعده 37 2-3-3-2 بازی های مقرراتی: 38 2-3-4 فواید بازی 39 2-3-5 انواع زمین بازی کودکان 40 2-3-5-1 زمین بازی سنتی: 40 2-3-5-2 زمین بازی معاصر: 40 2-3-5-3 زمین های بازی خلاق و ماجراجویی: 41 2-3-5-4 باغ های ماجراجویی: 41 2-3-5-5 نوع دیگر 42 2-3-5-6 "خیابان برای زندگی" یا "وونرف" 42 2-4 ارتباط فضاهای شهری با اوقات فراغت و کودکان 43 2-4-1 فضاهای شهری و گذران اوقات فراغت 43 2-4-2 ویژگی های فضاهای شهری جهت گذران اوقات فراغت 44 2-4-3 مشخصات مکانی کاربری های گذران اوقات فراغت 46 2-4-4 پارک ها، ضوابط و استانداردهای مربوط به آن 46 2-4-5 استانداردهای فضاهای ورزشی 48 2-4-6 فضاهای شهری و کودک 49 2-4-7 تعامل کودکان با فضاهای شهری 49 2-5 جمع بندی 49 تجارب ایران و جهان 51 2-6 بررسی تجارب ایران وجهان : 52 2-6-1 تجارب خارجی: 52 2-6-1-1 لندن (انگلستان) 52 2-6-1-2 نیویورک (آمریکا) 59 2-6-1-3 مجموعه پژوهشی، تفریحی لاویلت پاریس فرانسه 68 2-6-1-4 مجموعه های تفریحی پژوهشی ژاپن 68 2-6-1-5 پارک رود کناری گودالوپ ایالت کالیفرنیا آمریکا 69 2-6-1-6 طراحی میدان و مركز خرید ژاكوب ریس (نیویورك) 70 2-6-1-7 پروژه آموزشی- تفریحی بركلی (ایالت كالیفرنیا) 70 2-6-2 تجارب داخلی: 71 2-6-2-1 بم : 71 2-6-2-2 قـــــــوچان 73 2-6-3 جمع بندی: 74 فصل سوم 75 3-1مقدمه 76 3-2مطالعات جمعیتی 79 3-2-1 تعداد جمعیت 79 3-2-2 بعد خانوار 79 3-2-3 ترکیب سنی جمعیت: 79 3-2-4 نرخ سواد: 80 3-2-5 ترکیب جنسی جمعیت 80 3-3 وضیعت اقتصادی: 81 3-4 بررسی کاربری ها: 83 3-5 بررسی سرانه ها 85 3-6 ظرفیت و سازگاری 87 3-7 بررسی عناصر لینچ : 90 3-8 بررسی خصوصیات كالبدی قطعات 91 3-9 بررسی شبكه ارتباطی : 99 فصل چهارم 101 4-1 مقدمه: 102 4-2 تدوین پیشنهادها و ضوابط ارتقا کیفیت غیر کالبدی فضای شهری با تاکید بر نیاز کودکان 102 راهبرد ها، سیاست ها و اصول 102 4-2-1 اصل 1 :ارتقاء ویژگی های غیرفیزیکی بافت 102 4-2-1-1 هدف 1 : ارتقای ویژگی های اجتماعی 102 4-2-1-2 هدف 2: ارتقای ویژگی های روانشناسی 103 4-2-1-3 هدف 3 : ارتقای ویژگی های مدیریتی 104 4-3 دستورالعمل های طراحی: 106 فهرست منابع 1 دانلود از لینک زیر: http://yalda.urbanshop.ir/product-105291-Child-friendly-city.aspx |